Visų pirma turėdamas proga noriu padėkoti pricer.lt už surinktą ir paviešintą informaciją, kuri parodo kaip galimai didieji prekybos tinklai manipuliuoja naiviais pirkėjais, kuriems Lenkijos gamintojo produkcija parduodama kaip lietuviška.
Tad jūsų dėmesiui informacija, kuria pasidalino pricer.lt savo facebook puslapyje:
Reikia parašyti kažkokį apibendrinimą apie #lidllietuva „Parašyta Pilos, o pagaminta Lietuvoje” reklaminę, o tiksliau propagandinę kampaniją, ne vien tik stendą aptarinėti. Juolab stendas jau buvo pakeistas (kaip netikėta!) socialine tarmių įvairovės reklama su simbolišku situacijai užrašu apie špygos rodymą, aišku jį geriau būtų pakoreguoti „Kišenie pininga daug ėr lietoviou gali špiga ruoditė”
Padarėm Lidl parduotuvės tradicinio pieno skyriaus (be jogurtų, sūriukų, desertukų) įvertinimą, kaip dažnai ten sutiksi lietuvišką Pilos produkciją.
Tradicinių pieno produktų lentynoje yra apie 51 prekę – ne visai pieno produktai – tai 3 margarinai, taukai, mielės. Ne Pilos ženklo produktai – Milbona maskarpone ir rikota, bei Lovillo maskarpone, Kolo sviestas. Iš viso pastebėtos 9 prekės.
Taigi apie likusias 42 prekes Pilos tradicinių pieno produktų. Nelietuviškų Pilos prekių surinkome visą vežimėlį – suskaičiavom 22 prekes. Lietuviškų Pilos – 20 prekių. Situacija gali būti ir kitokia, nes dalies produktų kilmė karts nuo karto keičiasi, bet gaunam kažkur 50/50 – pusė tradicinių pieno produktų iš Lietuvos, kita pusė iš Lenkijos. Na dar buvo aromatizuotas sviestas iš Vokietijos. Tai, mūsų nuomone, reklama – ir lauko, ir video, kuri dabar sukasi televizijoje yra klaidinanti, kai bandoma priskirti lietuviškumo požymį visiems Pilos prekių ženklams. Nors video reklamoje visos prekės yra lietuviškos kilmės ir tinklas toliau ją suks, bet tikimybė, kad pirkdamas Pilos produktą parduotuvėje nusipirksi lietuvišką prekę yra tokia pati, kaip tos anekdotinės blondinės tikimybė sutikti dinozaurą – 50 ant 50 – arba sutiksi, arba ne.
Nors prieš lenkiškus produktus tikrai nesame nusistatę, bet tinklo elgesys yra suktos turgaus prekiautojos lygmens, kur prekių kilmė ir pavadinimas keičiamas pagal pirkėjo pageidavimus – ir lenkiški obuoliukai lietuviški, ir graikiškos braškės lietuviškos, ir baltarusiški grybai iš Dzūkijos, ir rūgštynių lapai nuo pakelės iš Panemunės pievų, ir triušiukas šviežias – vakar dar miauksėjo.
Va toks pas mus vakarietiškas, vokiškas prekybos tinklas su nelegalaus priestoties turgelio poskoniu.
Jeigu, po mūsų postų galvojate, kad tik #lidllietuva stengiasi mus slapčia pamaitinti lenkiškais produktais po lietuviškumo vėliava – tai, žinokite, kad ne tik. Yra ir daugiau didvyrių, kurie nešioja trispalvius apsiaustus.
#auga savo misijoje skelbia:
„Tai mūsų siekis sumažinti maisto gamybos grandinės daromą poveikį aplinkai.
Pirmiausia – mažinant klimato kaitą sukeliančių dujų emisijas žemės ūkyje, kuris atsakingas už didžiausią maisto produktų emisijų dalį. Mes kuriame ir diegiame unikalias žemės ūkį keičiančias technologijas. Tam, kad ūkininkai dirbtų tvariau, o vartotojai kasdien rinktųsi ne tik ekologiškus, bet ir aplinkai draugiškesnius Lietuvoje užaugintus produktus.”
#rimi ant šių produktų kainolapių kala Lietuvos vėliavėlę.
O mes, pasiėmę pieną, matome lenkiškus veterinarinius numerius, bei mistinius užrašus: Produkto kilmės šalis Lenkija. Pieno kilmės šalis Lietuva. Supaprastinus tai yra lenkiškas produktas iš lietuviško pieno.
Labai būtų įdomu išgirsti visą šitą istoriją apie tai, kaip tas lietuviškas pieniukas keliauja 600km link Lodzės pirmyn ir 600km atgal, kaip ten nesusimaišo partijos ir kur čia, šioje 1200km kelionėje, yra „maisto gamybos grandinės daromo poveikio gamtai” mažinimas. Šiaip kaip vartotojui įdomu.
Kadangi priecer.lt suteikė Riebaus katino svetainei teisę publikuoti jų puslapyje skelbiamas publikacijas, tai ateityje informacijos susijusios su maisto produktais mūsų puslapyje bus ir daugiau.
Teksto autorius:
http://pricer.lt/